På StroedeRaltons kontor i Kungsbacka firades för några veckor sedan lanseringen av IM Loyalty, ett CRM-verktyg i molnet för allt från enklare kundkommunikation till en fullfjädrad kundklubb.
Tjänsten är byggd av ett utvecklingsteam på StroedeRalton, förstärkt med kompetens från Spinit som bidragit med att designa och utveckla tjänstens användargränssnitt.
IM Loyalty är byggd med den senaste tekniken i en molnbaserad Azure-miljö och är baserad på företagets 30-åriga erfarenhet av lojalitetsprogram och kunskapen från företagets flaggskepp på CRM-marknaden Relation Plus, som idag brukas för kundklubbar hos bland annat Kappahl, Intersport och NK.
I vår artikelserie om framtidens intelligenta handel 2014 skrev vi om hur företagens multikanaler behöver förenas sömlöst i en omnikanalsstrategi, och vi tror att IM Loyalty är ett verktyg som kan göra detta enklare. Tjänsten innehåller bland annat kampanjhantering och marketing automation, samt en mycket kraftfull och lättanvänd urvalsmotor gör att man kan skapa engagemang och rikta budskap till precis rätt målgrupp genom precis rätt kommunikationskanal.