Inlägg om Front end

Publicerat Nyheter

Möt vår nya kollega Joakim Isaksson – frontend-utvecklare på Spinit

Hej och välkommen till Spinit Joakim!

Hur har din första månad på jobbet varit?

Spännande och lärorik! Har träffat en massa härliga människor och nya kollegor.

Hur beskriver du dig själv i ett par meningar?

Uppvuxen ett stenkast från kontoret, uppe vid Sisjön. Jag gillar att leva ett aktiv och socialt liv. På fritiden åker jag gärna skateboard eller springer, quizar, går på konsert eller äter god mat tillsammans med vänner och familj.

Hur hittade du Spinit och vad var det som gjorde att du skickade in en ansökan?

Det var faktiskt min flickvän som skickade annonsen till mig. Jag fick en härlig känsla när jag läste annonsen och kikade runt på hemsidan. Jag tilltalades av arbetskulturen och kände att Spinit var ett företag som skulle passa mig perfekt.

Vad har du för utbildning inom webb och frontend-utveckling?

Publicerat Uppdrag

Weekendkryssningar i Medelhavet, all-inclusive på riktigt

Vi är stolta över att ha fått producera en ny webb för Celestyal Cruises Scandinavia och en helt ny betalnings­lösning där kunden betalar kostnads­fritt 30 dagar efter hemkomst.

Celestyal Cruises Scandinavia erbjuder weekend­kryssningar i Medel­havet erbjuder vi all-inclusive på riktigt. Res 3, 4 eller 7 dagar och boka med eller utan flyg — oavsett vilket du väljer ingår alltid måltider, utflykter, drinkar och dricks hos oss. Med en helt ny betal­lösning betalar du kostnads­fritt 30 dagar efter du kommer hem. Rese­försäkring och avboknings­försäkring ingår i priset när du väljer faktura!

Celestyalcruises.se

Publicerat Nyheter, Uppdrag

Ny molnbaserad lojalitetslösning för kundklubbar

På Stroede­Raltons kontor i Kungs­backa firades för några veckor sedan lans­eringen av IM Loyalty, ett CRM-verktyg i moln­et för allt från enk­lare kund­kommun­ika­tion till en full­fjäd­rad kund­klubb.

Tjän­sten är byggd av ett ut­vecklings­team på Stroede­Ralton, förstärkt med kompetens från Spinit som bi­dragit med att de­signa och ut­veckla tjänstens användar­gräns­snitt.

IM Loyalty är byggd med den senaste tekniken i en moln­baserad Azure-miljö och är baserad på före­tagets 30-åriga er­faren­het av lojal­itets­program och kun­skapen från före­tagets flagg­skepp på CRM-mark­naden Relation Plus, som idag brukas för kund­klubbar hos bland annat Kappahl, Intersport och NK.

 

I vår artikel­serie om fram­tidens intel­ligenta handel 2014 skrev vi om hur före­tagens multi­kanaler behöver förenas sömlöst i en omni­kanals­strategi, och vi tror att IM Loyalty är ett verktyg som kan göra detta enk­lare. Tjän­sten inne­håller bland annat kampanj­hantering och marketing auto­mation, samt en mycket kraft­full och lätt­använd urvals­motor gör att man kan skapa engage­mang och rikta bud­skap till precis rätt mål­grupp genom precis rätt kommun­ika­tions­kanal.

Läs mer om IM Loyalty

Publicerat Nyheter

Vill du jobba med REST, Gulp, Dapper eller kanske AngularJS?

ASP.NET, C#, TDD, nHibernate, Entity Frame­work, ElasticSearch, REST, Node.js, Bourbon, AngularJS, Gulp, Bower, Micro ORMs, Dapper, Simple.Data, RavenDB, MongoDB, HTML5, CSS, SASS, Ajax, SCRUM

Känner du igen några av ovanstående begrepp då förstår du nog ungefär vad vi jobbar med. Vi söker kontinuerligt kompetenta, öppensinniga och glada människor som vill jobba med likasinnade i en lärorik och utmanande miljö.

Läs gärna mer om de profiler vi söker här på vår karriärsida.

Publicerat Tips

En webb för alla funktionsuppsättningar

Under år 2015 har det varit mer aktu­ellt än någon­sin att prata om till­gänglig­hets­anpassning gällande webb­design. Viktor Richardson är gräns­snitts­utvecklare på Spinit och menar att det är hög tid att prior­itera en webb för alla och hoppas att 2016 blir året då man börjar se detta som en prior­iterad själv­klar­het i beställ­arnas krav­specifik­ationer.

Viktor Richardson– ”Alla har en unik upp­sättning av kropps­funktioner. Vissa funk­tioner fungerar bättre än andra, och ibland råkar vi alla ut för så kallade ned­sättningar”, säger Viktor. ”Åldern med­för flera olika svårig­heter, och sjuk­domar och olyckor kommer att drabbas alla i någon mån, då är vi tack­samma att något har gjort det lätt för oss att fort­sätta använda inter­net på samma vill­kor som tidigare”.

Från den 1 januari 2015 är brist­ande till­gänglig­het en form av disk­rimi­nering, något som säkert fått många att få upp ögonen för till­gäng­lig webb. Men ännu är mer än var­annan svensk webb­plats brist­fällig ur till­gänglig­hets­synpunkt menar Viktor.

Gör webben uppläsbar

När man pratar om till­gänglig­het för webben brukar man ofta tala om så kallade skärm­läsare. Det är ett dator­program, i många fall redan för­install­erat i datorn, som tolkar och läser upp inne­hållet på skärmen. Främst används detta av syn­skadade, men verk­tyget kan också vara till hjälp för pers­oner med till exempel läs­svårig­heter.