Inlägg om Webbutveckling

Publicerat Nyheter

Frontendare som vill vidare?

Vi söker dig som är frontend-utvecklare som är sugen på att röra på dig. Kanske har du kört fast där du jobbar idag och vill förnya dig. Vi på Spinit är ett gäng riktigt duktiga utvecklare som strävar efter hög­kvalitativ utveckling och skapande med moderna tekniker.

På Spinit kan du ut­vecklas i den rikt­­ning du vill och kan antingen få uppdrag i inhouse­­projekt eller som konsult hos något spännande företag. Projekten vi jobbar med är oftast av entre­­prenör­­iell karaktär. I första hand söker vi dig som har jobbat några, men är du junior och vill utvecklas är vi också intresserade.

frontend-sidan rör vi oss inom tekniker såsom React, AngularJS, HTML5, LESS, SASS och CMS-system som WordPress och EPiServer, och söker efter personer med öga för design, UX och använd­barhet.

För att se vad vi gör och hur vi har det så kom gärna förbi så berättar vi mer. Skicka ett mail till jobb@spinit.se

 

Vi på Spinit är ett företag med kontor i Askim och centrala Göteborg. Vi utvecklar system för kunder som vill använda teknik för att bli konkurrens­kraftiga. Spinit är snart 30 anställda och omsatte 2016 23 Mkr. Under 2017 planerar vi att anställa flera duktiga utvecklare som kan vara med på vår fortsatt roliga till­växt­resa.

 

Publicerat Nyheter, Uppdrag

Ny molnbaserad lojalitetslösning för kundklubbar

På Stroede­Raltons kontor i Kungs­backa firades för några veckor sedan lans­eringen av IM Loyalty, ett CRM-verktyg i moln­et för allt från enk­lare kund­kommun­ika­tion till en full­fjäd­rad kund­klubb.

Tjän­sten är byggd av ett ut­vecklings­team på Stroede­Ralton, förstärkt med kompetens från Spinit som bi­dragit med att de­signa och ut­veckla tjänstens användar­gräns­snitt.

IM Loyalty är byggd med den senaste tekniken i en moln­baserad Azure-miljö och är baserad på före­tagets 30-åriga er­faren­het av lojal­itets­program och kun­skapen från före­tagets flagg­skepp på CRM-mark­naden Relation Plus, som idag brukas för kund­klubbar hos bland annat Kappahl, Intersport och NK.

 

I vår artikel­serie om fram­tidens intel­ligenta handel 2014 skrev vi om hur före­tagens multi­kanaler behöver förenas sömlöst i en omni­kanals­strategi, och vi tror att IM Loyalty är ett verktyg som kan göra detta enk­lare. Tjän­sten inne­håller bland annat kampanj­hantering och marketing auto­mation, samt en mycket kraft­full och lätt­använd urvals­motor gör att man kan skapa engage­mang och rikta bud­skap till precis rätt mål­grupp genom precis rätt kommun­ika­tions­kanal.

Läs mer om IM Loyalty

Publicerat Uppdrag

Webblösning för att bekämpa prostatacancer

Vi är stolta över att ha fått leverera en helhets­lösning för en studie om prostata­cancer för Av­del­ningarna för urologi och radio­logi (röntgen) vid Sahl­gren­ska akademin och Sahl­gren­ska Univers­itets­sjuk­huset. Ytter­ligare med­arbetare i projektet är Av­del­ningen för pato­logi vid Sahlgrenska Univers­itets­sjuk­huset och Unilabs.

Vi har utvecklat hela systemet och en automat­iserad process för att hålla reda på var i studien varje man be­finner sig och vilka aktiv­iteter som skall ske. Det finns automat­iska processer mot Unilabs via Labb­portalen för att få in så kallade PSA-värden. Det finns funk­tioner för att få in prov­gruppen och upp­datera adresser och status samt system­integration mot regionalt cancer­register för att kontroll­era att mannen inte redan är diagnos­ticerad med prostata­cancer. Enkäterna är digitala och fylls antingen i hem­ifrån eller via en surf­platta på mot­tagningen.

Enkät­applika­tionen är byggd med tekniken AngularJS och datan som presenteras behandlas av en skräddar­sydd .Net-baserad system­lösning. Till detta har vi också tagit fram en webbplats för studien byggd i WordPress där man kan läsa mer och få åtkomst till enkäten.

Om studien

G2-studien är en under­sökning där 20 000 slumpvis utvalda män i Göteborg med omnejd erbjuds att delta. Syftet med studien att upptäck prostata­cancer i tidigt skede och där­igenom minska risken att avlida i prostata­cancer. Studien bedrivs vid Sahl­gren­ska akademin, Göteborgs univers­itet och är ett samarbete mellan Av­delning­arna för uro­logi och radio­logi (röntgen). Ansvarig för studien är professor Jonas Hugosson.

G2screening.se

Publicerat Tips

En webb för alla funktionsuppsättningar

Under år 2015 har det varit mer aktu­ellt än någon­sin att prata om till­gänglig­hets­anpassning gällande webb­design. Viktor Richardson är gräns­snitts­utvecklare på Spinit och menar att det är hög tid att prior­itera en webb för alla och hoppas att 2016 blir året då man börjar se detta som en prior­iterad själv­klar­het i beställ­arnas krav­specifik­ationer.

Viktor Richardson– ”Alla har en unik upp­sättning av kropps­funktioner. Vissa funk­tioner fungerar bättre än andra, och ibland råkar vi alla ut för så kallade ned­sättningar”, säger Viktor. ”Åldern med­för flera olika svårig­heter, och sjuk­domar och olyckor kommer att drabbas alla i någon mån, då är vi tack­samma att något har gjort det lätt för oss att fort­sätta använda inter­net på samma vill­kor som tidigare”.

Från den 1 januari 2015 är brist­ande till­gänglig­het en form av disk­rimi­nering, något som säkert fått många att få upp ögonen för till­gäng­lig webb. Men ännu är mer än var­annan svensk webb­plats brist­fällig ur till­gänglig­hets­synpunkt menar Viktor.

Gör webben uppläsbar

När man pratar om till­gänglig­het för webben brukar man ofta tala om så kallade skärm­läsare. Det är ett dator­program, i många fall redan för­install­erat i datorn, som tolkar och läser upp inne­hållet på skärmen. Främst används detta av syn­skadade, men verk­tyget kan också vara till hjälp för pers­oner med till exempel läs­svårig­heter.

Publicerat Uppdrag

Fyra Hus – ny webbplats för fungerande avloppssystem

Vi har nyligen lanserat en ny webb­plats för VVS-före­taget Fyra Hus. Webb­platsen är byggd i Word­Press med en skräddar­sydd webb­design.
Sajten är responsiv till skrämbredd och även beredd för över­sättningar på flera språk, något som kommer att lanseras inom kort.

Fyra Hus ansvarar för för­sälj­ningen av Studors avlopps­produkter i de nordiska länderna, och mark­nads­för ett slutet balans­erat en­rörs­system som bland annat motverkar dålig luft och minskar under­hålls­behovet av avloppet.

Besök fyrahus.se och spana in sajten.