Inlägg om Användarupplevelse

Publicerat Nyheter

Möt vår nya kollega Joakim Isaksson – frontend-utvecklare på Spinit

Hej och välkommen till Spinit Joakim!

Hur har din första månad på jobbet varit?

Spännande och lärorik! Har träffat en massa härliga människor och nya kollegor.

Hur beskriver du dig själv i ett par meningar?

Uppvuxen ett stenkast från kontoret, uppe vid Sisjön. Jag gillar att leva ett aktiv och socialt liv. På fritiden åker jag gärna skateboard eller springer, quizar, går på konsert eller äter god mat tillsammans med vänner och familj.

Hur hittade du Spinit och vad var det som gjorde att du skickade in en ansökan?

Det var faktiskt min flickvän som skickade annonsen till mig. Jag fick en härlig känsla när jag läste annonsen och kikade runt på hemsidan. Jag tilltalades av arbetskulturen och kände att Spinit var ett företag som skulle passa mig perfekt.

Vad har du för utbildning inom webb och frontend-utveckling?

Publicerat Uppdrag

Weekendkryssningar i Medelhavet, all-inclusive på riktigt

Vi är stolta över att ha fått producera en ny webb för Celestyal Cruises Scandinavia och en helt ny betalnings­lösning där kunden betalar kostnads­fritt 30 dagar efter hemkomst.

Celestyal Cruises Scandinavia erbjuder weekend­kryssningar i Medel­havet erbjuder vi all-inclusive på riktigt. Res 3, 4 eller 7 dagar och boka med eller utan flyg — oavsett vilket du väljer ingår alltid måltider, utflykter, drinkar och dricks hos oss. Med en helt ny betal­lösning betalar du kostnads­fritt 30 dagar efter du kommer hem. Rese­försäkring och avboknings­försäkring ingår i priset när du väljer faktura!

Celestyalcruises.se

Publicerat Nyheter, Uppdrag

Ny molnbaserad lojalitetslösning för kundklubbar

På Stroede­Raltons kontor i Kungs­backa firades för några veckor sedan lans­eringen av IM Loyalty, ett CRM-verktyg i moln­et för allt från enk­lare kund­kommun­ika­tion till en full­fjäd­rad kund­klubb.

Tjän­sten är byggd av ett ut­vecklings­team på Stroede­Ralton, förstärkt med kompetens från Spinit som bi­dragit med att de­signa och ut­veckla tjänstens användar­gräns­snitt.

IM Loyalty är byggd med den senaste tekniken i en moln­baserad Azure-miljö och är baserad på före­tagets 30-åriga er­faren­het av lojal­itets­program och kun­skapen från före­tagets flagg­skepp på CRM-mark­naden Relation Plus, som idag brukas för kund­klubbar hos bland annat Kappahl, Intersport och NK.

 

I vår artikel­serie om fram­tidens intel­ligenta handel 2014 skrev vi om hur före­tagens multi­kanaler behöver förenas sömlöst i en omni­kanals­strategi, och vi tror att IM Loyalty är ett verktyg som kan göra detta enk­lare. Tjän­sten inne­håller bland annat kampanj­hantering och marketing auto­mation, samt en mycket kraft­full och lätt­använd urvals­motor gör att man kan skapa engage­mang och rikta bud­skap till precis rätt mål­grupp genom precis rätt kommun­ika­tions­kanal.

Läs mer om IM Loyalty

Publicerat Uppdrag

Webblösning för att bekämpa prostatacancer

Vi är stolta över att ha fått leverera en helhets­lösning för en studie om prostata­cancer för Av­del­ningarna för urologi och radio­logi (röntgen) vid Sahl­gren­ska akademin och Sahl­gren­ska Univers­itets­sjuk­huset. Ytter­ligare med­arbetare i projektet är Av­del­ningen för pato­logi vid Sahlgrenska Univers­itets­sjuk­huset och Unilabs.

Vi har utvecklat hela systemet och en automat­iserad process för att hålla reda på var i studien varje man be­finner sig och vilka aktiv­iteter som skall ske. Det finns automat­iska processer mot Unilabs via Labb­portalen för att få in så kallade PSA-värden. Det finns funk­tioner för att få in prov­gruppen och upp­datera adresser och status samt system­integration mot regionalt cancer­register för att kontroll­era att mannen inte redan är diagnos­ticerad med prostata­cancer. Enkäterna är digitala och fylls antingen i hem­ifrån eller via en surf­platta på mot­tagningen.

Enkät­applika­tionen är byggd med tekniken AngularJS och datan som presenteras behandlas av en skräddar­sydd .Net-baserad system­lösning. Till detta har vi också tagit fram en webbplats för studien byggd i WordPress där man kan läsa mer och få åtkomst till enkäten.

Om studien

G2-studien är en under­sökning där 20 000 slumpvis utvalda män i Göteborg med omnejd erbjuds att delta. Syftet med studien att upptäck prostata­cancer i tidigt skede och där­igenom minska risken att avlida i prostata­cancer. Studien bedrivs vid Sahl­gren­ska akademin, Göteborgs univers­itet och är ett samarbete mellan Av­delning­arna för uro­logi och radio­logi (röntgen). Ansvarig för studien är professor Jonas Hugosson.

G2screening.se

Publicerat Nyheter

Ruljangs uppmärksammat i Marknadscheferna

Vi är glada över att fått vara del av fram­gångs­sagan Ruljangs, något som nyligen upp­märk­sam­mades i tid­ningen Marknads­cheferna (Nr 3 2015).

Ruljangs är utvecklat av oss på Spinit till­sam­mans med entre­prenören och den före detta rektorn Ulrika Sahlin Munkby. Dennis Olsson är en av de utveck­lare som byggt verk­tyget.

– Även om inne­hållet skiljer från andra projekt har fokus varit det­samma, att det ska vara så tyd­ligt och enkelt som möj­ligt för använd­aren. Jag tycker att det är häftigt att Ulrika har tagit sin idé vidare och vågat satsa på en moln­baserad lös­ning, som gör att kunden kommer åt sitt verk­tyg från vilken dator som helst.

Dennis Olsson, System­utvecklare på Spinit

Läs artikeln Verktyget som skapar en Hållbar organisation

Läs mer om utvecklingen av Ruljangs.